افزایش چشمگیر صادرات کالا از بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش قابل توجه صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر این منطقه خبر داد.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد که در چهار ماهه نخست سال جاری، بیش از یک میلیون و نهصد هزار تن کالا از بنادر غرب این استان صادر شده است. این رقم نشان از رشد چشمگیر صادرات در این منطقه است.

جزئیات صادرات:

  • کالاهای نفتی و غیرنفتی: از مجموع صادرات انجام شده، ۹۰۸ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و یک میلیون و ۲۲ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.
  • کانتینرهای یخچالی: بنادر غرب هرمزگان با ثبت ۵۴ هزار و ۷۷۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۷۱۵ هزار و ۵۰۳ تن، توانسته‌اند ۱۱ درصد رشد داشته باشند و همچنان جایگاه نخست خود را در بین بنادر کشور در زمینه صادرات کالاهای یخچالی حفظ کنند.
  • صادرات کانتینرهای یخچالی: حجم صادرات کانتینرهای یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان نیز با افزایش ۶ درصدی به ۲۷ هزار و ۳۸۷ TEU با تناژ ۳۵۷ هزار و ۷۵۱ تن رسید.

اهمیت بنادر غرب هرمزگان:

بنادر غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی، نقش مهمی در صادرات کالاهای یخچالی کشور ایفا می‌کنند. این بنادر به عنوان یکی از قطب‌های مهم صادرات کالا در کشور محسوب می‌شوند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *