بهبود کیفیت هوای تهران در مقایسه با سال گذشته

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در وضعیت قابل قبول قرار دارد. این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد روزهای با هوای پاک و قابل قبول در تهران افزایش یافته و تعداد روزهای آلوده کاهش یافته است.

مطابق این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۸۵ قرار داشته و در حال حاضر نیز بر روی عدد ۷۹ قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که کیفیت هوای تهران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و برای اکثر افراد قابل تحمل است.

با توجه به آمار ارائه شده، تهران از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک، ۱۰۵ روز هوای قابل قبول، ۵۲ روز هوای آلوده و ۲ روز هوای ناسالم را تجربه کرده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸ روز هوای پاک، ۱۱۵ روز هوای قابل قبول، ۳۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۵ روز ناسالم برای همه افراد داشته است، نشان از بهبود قابل توجه کیفیت هوای تهران دارد.

عوامل مختلفی مانند کاهش میزان آلاینده‌ها، افزایش نظارت بر منابع آلاینده و اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا، می‌توانند از دلایل بهبود کیفیت هوای تهران باشند. با این حال، همچنان نیاز به تلاش‌های بیشتر برای حفظ این روند و کاهش بیشتر آلودگی هوا در پایتخت وجود دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *