تخفیف 50 درصدی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خبر از پایان رایگان‌سواری دانش‌آموزان و دانشجویان در مترو و اتوبوس در ماه مهر داد. وی این اقدام را بیشتر جنبه نمادین دانسته و بر اهمیت ادامه تخفیف‌های هدفمند برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، سالمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه رایگان‌سواری در ابتدای سال تحصیلی بیشتر جنبه سمبلیک داشته و هدف بلندمدتی را دنبال نمی‌کند، اعلام کرد که از این پس دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی بلیت بهره‌مند خواهند شد. همچنین، سالمندان با کارت منزلت از تخفیف ۹۰ درصدی و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از بلیت رایگان برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده سفر با مترو برای شهروندان بسیار کمتر از مبلغی است که آن‌ها پرداخت می‌کنند، بر جذابیت این سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

به این ترتیب، با پایان یافتن دوره رایگان‌سواری، تمرکز بر ارائه تخفیف‌های هدفمند به اقشار مختلف جامعه و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد بود. این تصمیم با هدف ایجاد تعادل بین حمایت از اقشار کم‌درآمد و مدیریت هزینه‌های حمل و نقل عمومی اتخاذ شده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *