تعداد مسمومین با الکلی تقلبی در مازندران افزایش یافت

حادثه تلخ مسمومیت با الکل تقلبی در استان مازندران ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است. به گفته دکتر رسول ظفرمند، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکنون بیش از ۱۶۰ نفر به دلیل مصرف این الکل‌های تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

بیمارستان‌های چالوس، نوشهر، آمل و قائمشهر پذیرای این افراد بوده‌اند. تعداد فوتی‌ها نیز متاسفانه رو به افزایش است و تاکنون چندین نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف این الکل جان خود را از دست داده‌اند.

علائم مسمومیت در این افراد شامل مشکلات تنفسی، اختلالات بینایی، درد شکم و در موارد شدیدتر، نارسایی کلیه و کبد بوده است. بسیاری از افراد نیز به کما رفته‌اند.

علت اصلی این مسمومیت‌ها، مصرف الکل‌های تقلبی حاوی متانول است که ماده‌ای بسیار سمی بوده و می‌تواند باعث آسیب جدی به اندام‌های داخلی بدن شود.

مسئولان بهداشتی استان مازندران ضمن هشدار جدی در مورد مصرف هرگونه الکل غیرمجاز، از مردم خواستند که از خرید و مصرف این محصولات خودداری کنند. همچنین، نیروهای انتظامی و قضایی نیز برای شناسایی و دستگیری تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان این الکل‌های تقلبی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این حادثه تلخ، یک بار دیگر ضرورت برخورد جدی با پدیده قاچاق و تولید غیرمجاز الکل را نشان داد. همچنین، این حادثه زنگ خطری برای جامعه است که نشان می‌دهد مصرف هرگونه ماده مخدر و روانگردان، چه قانونی و چه غیرقانونی، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *