توسعه چشمگیر کتابخانه‌های عمومی در فارس

در راستای ارتقاء سطح مطالعه و دسترسی عموم به منابع اطلاعاتی، طرحی جامع برای ساخت و تجهیز ۸ کتابخانه بزرگ مقیاس در استان فارس به ویژه در شهر شیراز در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفته است. این پروژه که به عنوان یکی از طرح‌های کلان نهاد تلقی می‌شود، با سرعت و دقت در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است.

محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه پس از شهادت رئیس جمهور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش مضاعفی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای آغاز کرده است، به اهمیت این پروژه در استان فارس اشاره کرد. وی با توجه به عقب‌ماندگی شیراز از نظر سرانه فضای کتابخانه‌ای، بر ضرورت اجرای این طرح بزرگ تأکید کرد.

هراتی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه‌ها، از تعیین مسئول ویژه برای هر یک از کتابخانه‌ها خبر داد و بر اهمیت مدیریت تخصصی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای این طرح بزرگ تأکید کرد. وی همچنین به توسعه کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم اشاره کرد و این پیشرفت‌ها را نتیجه تلاش‌های همه جانبه همکاران در نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *