درگذشت امین‌الله رشیدی، صدای ماندگار موسیقی ایران

امین‌الله رشیدی، یکی از ستون‌های موسیقی سنتی ایران، پس از یک عمر فعالیت هنری، چشم از جهان فرو بست. این هنرمند پیشکسوت که بیش از نیم قرن به خلق آثاری ماندگار در موسیقی ایران پرداخته بود، در سن ۹۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

افسانه رشیدی، فرزند این هنرمند، ضمن اعلام خبر درگذشت پدر، از تصمیم خانواده برای اهدای پیکر ایشان به دانشگاه علوم پزشکی برای انجام تحقیقات خبر داد. به همین دلیل، مراسم تشییع جنازه برای ایشان برگزار نخواهد شد.

امین‌الله رشیدی، متولد ۱۳۰۴، از سال ۱۳۲۷ فعالیت هنری خود را در رادیو ایران آغاز کرد. وی در طول دوران فعالیت هنری‌اش، بیش از ۱۲۰ آهنگ ماندگار خلق کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به «جان جهان»، «افسانه»، «گل افشان»، «جلوه عشق» و «اشک سپیده» اشاره کرد.

صدای گرم و دلنشین رشیدی و آهنگسازی‌های بدیع او، او را به یکی از محبوب‌ترین خوانندگان موسیقی سنتی ایران تبدیل کرد. آثار او همچنان مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی سنتی قرار دارد و یاد و نام او در تاریخ موسیقی ایران جاودانه خواهد ماند.

درگذشت امین‌الله رشیدی، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری ایران است. جامعه موسیقی ایران فقدان این هنرمند ارزشمند را تسلیت می‌گوید.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *