سهمیه بنزین 1500 تومانی تغییر نمی‌کند‌

اخبار جدید نشان می‌دهد که سهمیه بنزین 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافته است. این تغییر با هدف کاهش قاچاق بنزین در مرزها صورت گرفته است، به ویژه با توجه به نرخ پایین بنزین در مقایسه با کشورهای همسایه.

سهمیه بنزین 1500 تومانی پایدار باقی مانده است

در مقابل، سهمیه بنزین 1500 تومانی (60 لیتر در هر ماه) در کارت‌های سوخت شخصی تغییر نکرده و به صورت پایدار باقی مانده است. بسیاری از مردم از این سهمیه برای پر کردن خودروهای خود استفاده می‌کنند و این تغییرات تاثیر مستقیمی بر آنها ندارد.

ترجیحات مردم و استفاده از سهمیه‌های مختلف

اغلب افراد پس از استفاده از سهمیه بنزین 1500 تومانی در کارت‌های سوخت، به کارت سوخت جایگاه‌دار مراجعه می‌کنند. همچنین، سهمیه بنزین آزاد که 100 لیتر با قیمت 3000 تومانی را شامل می‌شود، معمولاً به‌طور کامل استفاده نمی‌شود.

حضور کارت سوخت جایگاه‌دار در 97 درصد ایستگاه‌های سوخت

تحقیقات نشان می‌دهد که در 97 درصد ایستگاه‌های سوخت، کارت سوخت جایگاه‌دار برای مصرف‌کنندگان در دسترس است. این نشان می‌دهد که ترجیح بسیاری از افراد به استفاده از کارت سوخت جایگاه‌دار در جریان است.

کاهش سهمیه بنزین برای مقابله با قاچاق در مناطق مرزی

کاهش 50 لیتری سهمیه بنزین 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی، برای مقابله با قاچاق بنزین در برخی استان‌های مرزی، به‌ویژه جنوب‌شرق کشور، اعمال شده است. این تدابیر به منظور کاهش تخلفات مرتبط با قاچاق بنزین در این مناطق انجام شده و تاثیر مستقیمی بر روند سوخت‌گیری عموم مردم ندارد.

تغییرات پس از ایام کرونا

در دوران کرونا و کاهش سفرها، ذخیره سهمیه بنزین 1500 تومانی به 9 ماه افزایش یافته بود. اما با توجه به تغییر شرایط، حداکثر زمان ذخیره سهمیه به 6 ماه و حداکثر میزان آن به 360 لیتر کاهش یافته است. در صورت عدم استفاده از سهمیه بنزین یارانه‌ای در کارت سوختی بعد از 6 ماه، سهمیه جدید در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

ساده‌سازی حساب و کتاب سهمیه‌ها

این تغییرات به منظور ساده‌سازی حساب و کتاب سهمیه‌ها صورت گرفته است. این اقدامات به بهبود فرآیند مدیریت سهمیه‌ها و کاهش ایرادات مرتبط با آنها کمک خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *