شناسایی سویه جدید آبله میمونی در هند و افزایش نگرانی‌ها

هند برای اولین بار مورد ابتلا به سویه مسری‌تر Clade 1 آبله میمونی را در یک مرد ۳۸ ساله ساکن ایالت کرالا شناسایی کرده است. این فرد اخیراً از امارات متحده عربی بازگشته و در حال حاضر وضعیت پایداری دارد.

با تأیید این مورد، هند نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر درگیر مقابله با شیوع گسترده آبله میمونی شده است. پیش از این، یک مورد از سویه Clade 2 این بیماری در دهلی نو گزارش شده بود و از زمان اعلام وضعیت اضطراری جهانی توسط سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۲، هند نزدیک به ۳۰ مورد ابتلا را ثبت کرده است.

سویه Clade 1 آبله میمونی به دلیل مسری‌تر بودن، نگرانی‌های بیشتری را در سطح جهانی ایجاد کرده است. سازمان جهانی بهداشت نیز به دلیل افزایش موارد ابتلا به این سویه، مجدداً وضعیت اضطراری جهانی را اعلام کرده است.

آبله میمونی عمدتاً از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود و علائمی شبیه آنفلوآنزا از جمله بثورات پوستی را ایجاد می‌کند. با توجه به افزایش موارد ابتلا در آفریقا، به ویژه در جمهوری دموکراتیک کنگو که بیش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را به خود اختصاص داده است، مقامات بهداشتی هند از مردم خواسته‌اند تا در صورت مشاهده هرگونه علائم، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

این خبر زنگ خطری برای سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان به صدا درآورده و اهمیت واکنش سریع و هماهنگ جهانی را برای کنترل این بیماری بیشتر نمایان کرده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *