همدان در صدر خرید تضمینی گندم در کشور

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان غله و خدمات بازرگانی استان همدان، این استان توانسته است در میان استان‌های کشور رتبه ششم را در زمینه خرید تضمینی گندم به خود اختصاص دهد. تا ششم شهریور ماه، بیش از ۱۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تن گندم در سطح کشور خریداری شده که سهم استان همدان از این میزان ۵.۹ درصد بوده است.

این موفقیت نشان‌دهنده تلاش کشاورزان همدانی و همچنین حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی در این استان است. با توجه به شرایط اقلیمی و مساعد بودن زمین‌های کشاورزی، همدان از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور شناخته می‌شود.

تاکنون بیش از ۶۹۹ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. این موفقیت در حالی حاصل شده است که ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن در سطح استان همدان فعال هستند.

شهرستان کبودرآهنگ با بیشترین میزان تحویل گندم، نقش مهمی در این موفقیت داشته است. همچنین، شهرستان‌های ملایر، نهاوند، رزن و فامنین نیز سهم قابل توجهی در تولید گندم استان داشته‌اند.

پرداخت مطالبات گندمکاران نیز یکی از اولویت‌های دولت بوده است. تاکنون بیش از ۱۷ درصد از مطالبات گندمکاران همدانی پرداخت شده است و روند پرداخت مابقی مطالبات نیز همچنان ادامه دارد.

با توجه به این دستاوردها، می‌توان گفت که استان همدان در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که با حمایت از کشاورزان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توان به افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور کمک کرد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *