آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزای خارجی و داخلی در داروخانه‌های هرمزگان

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر از آغاز توزیع گسترده واکسن‌های آنفلوآنزای فصلی در داروخانه‌های استان داده است. بر اساس این گزارش، واکسن چهار ظرفیتی خارجی برند وکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه هم‌اکنون در دسترس شهروندان هرمزگانی قرار دارد. همچنین، توزیع واکسن‌های چهار ظرفیتی هلندی اینفلووَک (INFLUVAC) و واکسن ایرانی فلوگارد (FluGuard) نیز تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.

قیمت واکسن‌های خارجی به ترتیب ۳۳۳,۴۰۰ تومان برای وکسی‌گریپ و ۳۹۲,۹۳۰ تومان برای اینفلووَک تعیین شده است. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه قیمت‌گذاری، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به اطلاع معاونت غذا و داروی استان برسانند.

شایان ذکر است، واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های خارجی برای سنین ۶ ماه به بالا قابل تزریق است. بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان ماه بوده و در صورت عدم تزریق در این بازه زمانی، توصیه می‌شود افراد پرخطر تا پایان آذر ماه نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

با توجه به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا، توصیه می‌شود تمامی افراد به ویژه گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *