اصلاح سقف سنی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور اصلاح سقف سنی جذب اعضای هیئت علمی به ۴۵ سال را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به نامه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر مغایرت سقف سنی تعیین شده در آیین‌نامه جدید استخدامی اعضای هیئت علمی با مصوبات هیئت عالی جذب، دستور اصلاح این بند را صادر کرد.

دلایل اصلاح سقف سنی:

  • مغایرت با مصوبات هیئت عالی جذب: سقف سنی ۴۰ سال تعیین شده در آیین‌نامه جدید با مصوبه ۲۹۲ هیئت عالی جذب در سال ۱۴۰۱ که سقف سنی را ۴۵ سال تعیین کرده بود، مغایرت داشت.
  • ضرورت افزایش فرصت برای جذب نخبگان: افزایش سقف سنی به ۴۵ سال، فرصت بیشتری را برای جذب نخبگان و افرادی که ممکن است در سنین بالاتر به بالاترین سطح علمی خود برسند، فراهم می‌کند.
  • توجه به قانون جوانی جمعیت: در سال ۱۴۰۳، هیئت عالی جذب مصوبه دیگری را تصویب کرد که بر اساس آن، به ازای هر فرزند یک سال به سقف سنی جذب اعضای هیئت علمی اضافه شود.

اهمیت این اصلاحیه:

این اصلاحیه گامی مهم در جهت رفع ابهامات و ایجاد هماهنگی بیشتر در قوانین و مقررات جذب اعضای هیئت علمی است. همچنین، این تصمیم می‌تواند به افزایش کیفیت اعضای هیئت علمی و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها کمک کند.

جزییات اصلاحیه:

بر اساس اصلاحیه جدید، سقف سنی برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی ۴۵ سال تعیین شده است. همچنین، با توجه به مصوبه هیئت عالی جذب، به ازای هر فرزند یک سال به این سقف سنی اضافه خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *