افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان مرکزی و ضرورت مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از افزایش قابل توجه مصرف برق در این استان خبر داد و بر ضرورت همکاری مشترکان برای مدیریت مصرف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، با اشاره به افزایش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در یک ماه اخیر، از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان خبر داد. وی علت اصلی این افزایش را استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی‌رویه برق، به ویژه استفاده از وسایل سرمایشی دانست.

محمودی با تاکید بر اینکه پایداری شبکه برق با تلاش شبانه‌روزی نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت برق استان میسر شده است، بر لزوم همکاری مشترکان برای حفظ این پایداری تاکید کرد. وی تصریح کرد که تامین برق پایدار برای تمامی مشترکان، مستلزم همکاری و مشارکت مردم، صنایع و کشاورزان، به ویژه مشترکان خانگی است.

مشکل اصلی: مصرف بالای برق توسط مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، از وجود ۳۹ هزار مشترک پرمصرف خانگی خبر داد که حدود ۷ درصد از مشترکان را تشکیل می‌دهند، اما ۲۱ درصد از کل مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند. وی با تاکید بر اینکه پس از اخطار به این مشترکان، در صورت عدم تغییر رفتار مصرفی، برق آن‌ها قطع خواهد شد، بر لزوم تعهد مشترکان به بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید کرد.

تاکید بر نقش ادارات در مدیریت مصرف

محمودی همچنین بر لزوم مدیریت مصرف در ادارات تاکید کرد و گفت که دولت بر آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف از ادارات تاکید دارد. وی اعلام کرد که برق اداراتی که نسبت به کاهش مصرف اقدام نکنند، قطع خواهد شد.

توصیه‌هایی برای مدیریت مصرف:

  • استفاده از دور کند کولرهای آبی
  • تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه
  • کاهش روشنایی غیرضروری
  • عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک مصرف (۱۰ صبح تا ۱۰ شب)

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *