بازداشت گسترده مدیران و کارمندان پتروشیمی آبادان به اتهام فساد مالی و خرابکاری

در پی شکایتی رسمی از سوی مدیرعامل پتروشیمی آبادان و پیگیری‌های قضایی، روز یکشنبه ۱۵ مهرماه، ۹ نفر از مدیران و کارمندان این مجموعه صنعتی توسط پلیس اطلاعات و امنیت بازداشت شدند. اتهامات وارده به این افراد، فساد مالی گسترده و خرابکاری اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان با تأکید بر ادامه روند برخورد با تخلفات و فساد در ادارات دولتی، از احتمال بازداشت‌های بیشتر در آینده نزدیک خبر داده است. وی این اقدامات را در راستای مبارزه جدی با فساد و حفظ بیت‌المال دانسته است.

گفتنی است که پرونده فساد در پتروشیمی آبادان پیشتر نیز به عنوان یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ ایران شناخته شده بود. در آن پرونده، متهمان به مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی و توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی متهم شده بودند.

با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت نقش پتروشیمی در اقتصاد کشور، این بازداشت‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته و افکار عمومی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. انتظار می‌رود با پیگیری‌های قضایی، زوایای پنهان این پرونده روشن‌تر شود و عاملان اصلی فساد به سزای اعمال خود برسند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *