تبادل آتش بالگردهای آمریکایی با قایقهای یمنی در دریای سرخ


در گزارشی جدید از منطقه جنوب دریای سرخ، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با نام “سنتکام” از تبادل آتش بین بالگردهای نیروی دریایی آمریکا با قایق‌های حوثی‌های یمن خبر داد.

تماس اضطراری و تیراندازی به سمت یک کشتی دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بیانیه‌ای انتشار یافته، سنتکام اعلام کرد که یک کشتی کانتینربر تحت مالکیت شرکت حمل و نقل دریایی “مارسک” در نزدیکی بندر الحدیده یمن، دو تماس اضطراری اعلام کرده است. این تماس‌ها نشان‌دهنده حمله 4 قایق حوثی به این کشتی بوده است.

تداوم تیراندازی و جلوگیری از نفوذ به کشتی

در این بیانیه آمده است که خدمه قایق‌ها با سلاحهای سبک به سمت کشتی حمله کرده و تا فاصله 20 متری کشتی پیش رفته‌اند و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پاسخ بالگردهای آمریکایی و سقوط قایق‌ها

پس از تماسهای اضطراری، بالگردهای آمریکایی به تماس پاسخ داده و به سمت قایق‌ها تیراندازی کرده‌اند. سنتکام ادعا می‌کند که بالگردها با غرق کردن سه از چهار قایق حوثی، تداوم تهدید را متوقف کرده‌اند و هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.

گزارش حمله به یک کشتی در دریای سرخ

صبح روز یک‌شنبه، حساب کاربری عملیاتهای تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) از حمله به یک کشتی در آبهای دریای سرخ در نزدیکی بندر الحدیده یمن خبر داد. طبق اعلام UKMTO، حمله سه قایق ناشناس به یک کشتی گزارش شده و تبادل آتش نیز بین طرفین صورت گرفته است، اما خدمه به سلامت نجات پیدا کرده و تلفات گزارش نشده است.

تشدید تنش‌ها در منطقه

با تشدید حملات اسرائیل در غزه، نیروهای یمن نیز حملات خود را در دریای سرخ افزایش داده و به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به اراضی اشغالی هدف گذاری می‌کنند، مقاومت نشان می‌دهند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *