حباب سکه با عرضه سکه طلا به زودی تخلیه می‌شود

با اقدامات تازه بانک مرکزی در زمینه عرضه سکه طلا، امیدواری به تخلیه حباب سکه در بازار و بازگشت به ثبات در ارز تقویت می‌شود.

تأثیر دلال‌بازی‌ها بر بازار ارز و طلا

با افزایش حباب سکه به دلیل دلال‌بازی در پی تنش‌های منطقه‌ای، بانک مرکزی با اقدامات جدیدی به منظور کنترل این وضعیت ناپایدار اقدام به تدابیر اصلاحی کرده و این تدابیر به زودی به اجرا در خواهد آمد.

تحلیل و اعلام تدابیر جدید

به گزارش خبرگزاری فارس، تدابیر جدید بانک مرکزی در زمینه عرضه سکه طلا نشان از تصمیمات محکم این نهاد برای بازگشت به ثبات در بازار ارز دارد.

چالش‌ها و دغدغه‌ها در مسیر بازگشت به ثبات

با وقوع حمله غیرقانونی آمریکا و انگلستان به یمن، دلالان ارز و طلا فرصتی را برای سوءاستفاده از شرایط فراهم شده دیده و سعی در تحریک بازار ارز و طلا دارند.

تفاوت میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار

با این حال، در بازار واقعی ارز که مربوط به معاملات تجار و شرکت‌ها است، میزان عرضه ارز بسیار بیشتر از میزان تقاضا است. معاملات اخیر نیز نشان می‌دهد که در سامانه نیما، مقدار قابل توجهی از حواله ارز بدون مشتری مانده است.

دوراندیشی در بازار ارز و طلا

تدابیر بانک مرکزی، با ناکام کردن دلالان ارزی، سبب ایجاد ثبات در بازار ارز گردیده است و این بار نیز تلاش دلالان ارزی موفق نخواهد بود. امیدواریم بازار ارز در روزهای آینده به ثبات بازگردد و تأثیرات سوء تداولات ناقص معاملات در کانال‌های تلگرامی کاهش یابد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *