حقوق معلمان 26 درصد رشد کرد؛ رتبه‌بندی افتخار دولت و مجلس

وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس از افزایش 26 درصدی حقوق معلمان با اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داد و گفت: این رقم در حالی است که حق معلمان بیش از این‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی 1402 – 1403، به اقدامات انجام شده در دوران تصدی خود در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه 1401، گفت: علیرغم مخالفت برخی، این تصمیم با اتکا به کارشناسی انجام شد و در نهایت منجر به بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس شد.

صحرایی، رتبه‌بندی معلمان را یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در این حوزه دانست و گفت: اجرای این قانون با وجود برخی چالش‌ها، 26 درصد به طور میانگین حقوق معلمان را افزایش داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی افتخار دولت و مجلس است، گفت: در این طرح هیچ چیزی مغایر با قانون وجود ندارد.

وی در ادامه به کمبود معلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل، مجوز جذب 72 هزار نفر معلم جدید اخذ شده است و نتایج آزمون استخدامی این افراد به زودی اعلام خواهد شد.

صحرایی همچنین از طراحی بسته تشویقی برای بازنشستگان و افراد در شرف بازنشستگی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این بسته در حال بررسی در دولت است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به نیاز 160 هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه برای نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در دولت رئیسی به طور میانگین روزانه 8 مدرسه در کشور ساخته شده است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و توجه به تربیت معلم خبر داد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به طور جدی در حال اجرا است.

صحرایی در خصوص مدارس سمپاد نیز گفت: برای این مدارس برنامه دقیقی در نظر گرفته شده است و اصلاحاتی در آنها اعمال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود با اشاره به سازمان تربیت کودک، گفت: آئین‌نامه این سازمان در حال تدوین است.

وی همچنین در خصوص کنکور سراسری گفت: مجری قانون در این زمینه هستم و باید برای اصلاح این آزمون چاره‌ای اندیشیده شود.

صحرایی در مجموع، اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش را تشریح کرد و از برنامه‌های آینده این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزش و حل چالش‌های موجود خبر داد.

.با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *