رشد چشمگیر تولید تخم‌مرغ در استان قزوین

قزوین – بر اساس اعلام مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تولید تخم‌مرغ در این استان طی چهار ماهه نخست سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

علی رمضانپور، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با اعلام این خبر، اظهار داشت که بیش از ۳۲ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار استان تولید شده است. این رقم نشان از رشد قابل توجه تولید تخم‌مرغ در استان قزوین دارد و حاکی از تلاش مرغداران و حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از این بخش است.

پیش‌بینی افزایش تولید تا پایان سال:

رمضانپور با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، تولید تخم‌مرغ در استان قزوین به ۱۱۰ هزار تن برسد، افزود: با توجه به ظرفیت بالای واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار در استان، انتظار می‌رود این هدف محقق شود.

تأمین نیاز استان و مازاد تولید:

بر اساس گفته‌های مدیر امور طیور، نیاز استان قزوین به تخم‌مرغ در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۵ هزار تن بوده است. با توجه به میزان تولید بیش از ۳۲ هزار تنی، مازاد تولید به میزان ۲۷ هزار تن به سایر استان‌های همجوار ارسال شده است. این امر نشان از خودکفایی استان قزوین در تولید تخم‌مرغ و حتی نقش آن در تأمین نیاز سایر استان‌ها دارد.

رتبه چهارم استان قزوین در تولید تخم‌مرغ:

استان قزوین با دارا بودن ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت نه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه، در جایگاه چهارم کشور از نظر تولید تخم‌مرغ قرار دارد. این رتبه نشان از اهمیت این استان در صنعت پرورش طیور کشور دارد.

عوامل موثر در افزایش تولید:

عوامل مختلفی در افزایش تولید تخم‌مرغ در استان قزوین موثر بوده است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی
  • سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت پرورش طیور
  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین در پرورش مرغ
  • بهبود تغذیه و بهداشت مرغداری‌ها

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *