رشد چشمگیر متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۳

بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات کشور، تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۶۲ درصد و ۴۸ درصد نسبت به پایان سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. این در حالی است که حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای این تسهیلات در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل افزایش نیافته است.

علیرغم افزایش مبلغ تسهیلات فردی ازدواج و فرزندآوری در سال جاری و اقدام بانک مرکزی جهت افزایش سهمیه برخی از بانک‌ها، همچنان شاهد افزایش چشمگیر تعداد متقاضیان در صف دریافت این تسهیلات هستیم. این موضوع نشان از کمبود منابع و یا عدم توزیع عادلانه تسهیلات در بین بانک‌ها دارد.

دیوان محاسبات کشور بر ضرورت تقویت اقدامات نظارتی بانک مرکزی برای بهبود عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تاکید کرده است. انتظار می‌رود بانک مرکزی با توجه به وظایف قانونی خود، تمهیدات لازم را برای کاهش مدت انتظار متقاضیان و تسریع در پرداخت تسهیلات اتخاذ نماید.

افزایش قابل توجه تعداد متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، نشان از اهمیت این موضوع برای جوانان و خانواده‌ها دارد. از این رو، مسئولین ذیربط باید با اتخاذ تدابیر مناسب، نسبت به رفع مشکلات موجود در این زمینه اقدام نمایند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *