رقابت ۲٠٠ قاری و قاریه در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم

چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قم با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده در بخش آوایی در حال برگزاری است. این مسابقات که از تاریخ ۲۴ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۷ شهریورماه ادامه خواهد داشت، در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، اذان و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات، حضور پررنگ بانوان است. ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند که نشان از افزایش علاقه و مشارکت بانوان در فعالیت‌های قرآنی دارد.

مرحله مقدماتی این مسابقات در دو هفته گذشته برگزار شده و اکنون مرحله نهایی در حال برگزاری است. شرکت‌کنندگان در این مرحله در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا بتوانند به مرحله کشوری راه یابند.

هیئت داوران این مسابقات از اساتید برجسته قرآنی کشور تشکیل شده‌اند که با دقت و وسواس به ارزیابی اجراهای شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

لازم به ذکر است که استان قم به عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور، همواره میزبان مسابقات مختلف قرآنی بوده است. برگزاری این مسابقات در سطح استان، علاوه بر شناسایی استعدادهای قرآنی، باعث ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در استان می‌شود.

همچنین، برگزاری این مسابقات در شرایط کنونی که جامعه به آرامش و معنویت نیاز دارد، می‌تواند نقش مهمی در تقویت روحیه معنوی مردم داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *