روش های چیدمان دکوراسیون فضای باز (6 روش جذاب)

در طراحی دکوراسیون، دکوراسیون فضای باز همیشه یکی از محبوب ترین هاست و می توان با کمی خلاقیت، فضای بی نهایت زیبایی را برای یک فضای باز به وجود آورد و آن را به محیطی بسیار دنج تبدیل نمود. اگر چه دکوراسیون فضای باز تا حد زیادی به سلیقه شخصی بستگی دارد اما قطعاً با شناخت روش ها و ایده های چیدمان دکوراسیون فضای باز راحت تر می توان زیباترین دکوراسیون را طراحی نمود. پس اگر شما هم قصد طراحی یک فضای باز اعم از حیاط خانه خود را دارید این مطلب می تواند به شما خیلی کمک کند:

6 روش جذاب برای چیدمان دکوراسیون فضای باز

به روش های مختلفی شما می توانید یک فضای باز را چیدمان و طراحی کنید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

استفاده از چمن مصنوعی برای پوشش کف فضای باز

یکی از روش های کاربردی برای طراحی و چیدمان دکوراسیون در فضاهای باز، استفاده از چمن مصنوعی است. این روزها چمن مصنوعی یکی از ایده های بسیار جذاب و نو برای ایجاد فضایی بسیار پرانرژی و باطراوت است و به کمک آن می توان یک زمین خاکی یا آسفالت شده را به یک باغ یا باغچه ای دنج و رویایی تبدیل نمود. شما می توانید به دلخواه بخشی از فضای باز یا کل آن را با چمن مصنوعی بپوشانید. چمن های مصنوعی گزینه ای ارزان و بادوام برای پوشش حیاط هستند و البته برای جذابیت هر چه بیشتر فضای باز، ترکیب چمن مصنوعی با ترموود و نیز سنگ ریزه نیز می تواند بسیار جذاب باشد.

استفاده از گرین وال

از دیگر انواع ترند جدید دکوراسیون فضای باز، استفاده از گرین وال است. همیشه فضاهای سرسبز برای افراد بسیار آرامش بخش خواهند بود و این موضوع باعث شده که همیشه طراحی هایی که در آن المان های یادآور طبیعت استفاده می شوند با استقبال زیادی رو به رو شوند. شما می توانید بخشی از دیوارهای حیاط را به کمک گرین وال طبیعی یا مصنوعی دیزاین نموده و به این فضا، روح و حس زندگی ببخشید.

چیدمان مبلمان و میز و صندلی

یکی از ایده ها و روش های بسیار جذاب برای چیدمان دکوراسیون فضای باز و تبدیل آن به فضایی دنج برای نشستن، استفاده از یک ست میز و صندلی یا مبلمان است. شما می توانید بسته به شرایط فضای موردنظر از میز و صندلی هایی از جنس مناسب استفاده کنید که به راحتی آسیب ندیده و برای مدتی طولانی زیبایی خود را حفظ کنند. برای مثل میز و صندلی های چوبی یا حصیری انتخابی عالی برای فضای باز محسوب می شوند.

استفاده از سایه بان

شما می توانید برای ایجاد فضایی برای نشیمن در فضای باز از سایه بان هایی استفاده کنید که به راحتی در صورت لزوم بتوان آن ها را جمع نمود. این سایه بان ها همچنین کمک می کنند تا میز و صندلی های شما نیز در برابر تابش مستقیم نور خورشید در امان باشند. امروزه سایه بان هایی بسیار شیک و مدرن تاشو وجود داشته که شما می توانید آن ها را برای زیبایی و نیز دستیابی به سایه بیشتر در حیاط به کار ببرید.

استفاده از گل و گلدان های تزئینی

 یکی دیگر از روش های جذاب برای تکمیل زیبایی یک فضای باز، استفاده از گل و گلدان های تزئینی است. شما می توانید براساس بزرگی یا کوچکی فضا، از گلدان هایی زیبا برای دکوراسیون فضا استفاده نمایید. همچنین در صورت برخورداری از باغچه، کاشت گل هایی زیبا و رنگارنگ نیز می تواند فضای بسیار باطراوتی را خلق کند.

نورپردازی

به هیچ عنوان از اهمیت نورپردازی در فضای باز آن هم در تاریکی شب غافل نشوید. یک نورپردازی حساب شده و مناسب می تواند محیطی رویایی را به وجود آورد که قطعاً از قدم زدن در آن حس بسیار خوبی خواهید داشت و می توانید شب ها نیز با خانواده دور هم نشسته و از فضایی زیبا و با نور مناسب بهره مند شوید.

حرف آخر

در این مطلب با هم با 6 روش چیدمان دکوراسیون فضای باز آشنا شدیم که به کمک آن ها می توان به هر فضای بازی چون حیاط خانه زیبایی چشم نوازی بخشید و این امکان را فراهم نمود تا فضایی بسیار مناسب برای دور هم نشستن اعضای خانواده و بازی کودکان به وجود آید.

توجه نمایید : این مقاله که در مجله خبری صبح آنلاین منتشر شده است یک رپورتاژ آگهی می باشد و انتشار این مقاله به معنی تایید خدمات معرفی شده نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *