رونق گردشگری در آذربایجان غربی با صدور مجوزهای جدید

آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مستعد گردشگری در ایران، شاهد رشد قابل توجهی در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است. بر اساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، در حال حاضر 58 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 6700 میلیارد تومان در حال اجرا است. این پروژه‌ها که شامل 1100 تخت اقامتی و 2200 اتاق می‌شود، علاوه بر ایجاد اشتغال برای 1200 نفر، به افزایش ظرفیت اقامتی استان و بهبود خدمات گردشگری کمک خواهد کرد.

همچنین، در سال جاری 30 فقره موافقت اصولی برای احداث تاسیسات گردشگری جدید با حجم سرمایه‌گذاری 680 میلیارد تومان صادر شده است. این نشان از علاقه سرمایه‌گذاران به این بخش و وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در آذربایجان غربی دارد. علاوه بر این، 9 فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری نیز با حجم سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان صادر شده است که نشان از توجه به بهبود و توسعه زیرساخت‌های موجود دارد.

برای حمایت از سرمایه‌گذاران، دولت تسهیلات ویژه‌ای را از محل تبصره 18 بودجه در نظر گرفته است. از 24 مورد معرفی شده برای دریافت تسهیلات، 18 مورد به مبلغ حدود 69 میلیارد تومان پرداخت شده است.

با توجه به این اقدامات، می‌توان انتظار داشت که صنعت گردشگری در آذربایجان غربی در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد و به یکی از منابع مهم درآمد و اشتغالزایی در این استان تبدیل شود. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متنوع این استان، همراه با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *