صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها همچنان در حال افزایش است

مهر: در حالی که غرب تلاش می‌کند با اعمال تحریم‌های ظالمانه، فشار حداکثری را بر ایران وارد کند، اما آمارها نشان می‌دهد که صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی ایران نه تنها کاهش نیافته، بلکه با رشدی چشمگیر روبرو بوده است.

مرکز آمار اروپا (یورو استات) در گزارشی اعلام کرد که واردات نفت یا فرآورده‌های نفتی برخی کشورهای اروپایی و از جمله ترکیه از ایران نسبت به سال‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، دو کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی بلغارستان و لهستان، علیرغم تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران، نفت یا فرآورده‌های نفتی را از این کشور وارد کرده‌اند.

رشد 113 درصدی واردات نفت بلغارستان از ایران

بلغارستان در این بازه زمانی 314 تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده که این رقم در مقایسه با 147 تن واردات در مدت مشابه سال گذشته، رشدی 113 درصدی را نشان می‌دهد.

لهستان برای اولین بار در دو سال گذشته نفت ایران را وارد کرد

لهستان نیز که در دو سال گذشته از ایران نفت وارد نکرده بود، در مارس 2024 برای اولین بار 19 تن نفت یا فرآورده نفتی را از این کشور وارد کرد.

ترکیه بیشترین میزان واردات نفت ایران را در 4 سال گذشته تجربه کرد

مرکز آمار اروپا همچنین اعلام کرد که ترکیه در ماه‌های مارس و آوریل 2024 به ترتیب 576 و 485 تن نفت از ایران وارد کرده که بیشترین میزان واردات نفت این کشور از ایران در 4 سال گذشته به شمار می‌رود.

تغییر رویه قابل توجه ترکیه در قبال تحریم‌های ایران

این آمار نشان می‌دهد که ترکیه که پیش از این تحت فشار آمریکا از واردات نفت ایران خودداری می‌کرد، بار دیگر به عنوان یکی از مشتریان اصلی نفت ایران تبدیل شده است.

شکست تحریم‌های نفتی غرب

رشد صادرات نفت ایران در حالی که غرب تلاش می‌کند با تحریم‌های ظالمانه، فروش نفت ایران را به صفر برساند، نشان‌دهنده ناکارآمدی این تحریم‌ها و تمایل کشورهای مختلف برای نادیده گرفتن آنها است.

عزم ایران برای دور زدن تحریم‌ها

این آمار همچنین نشان‌دهنده عزم ایران برای دور زدن تحریم‌ها و یافتن راه‌های جدید برای فروش نفت خود به رغم تلاش‌های غرب برای ممانعت از آن است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *