طرح کار توشه؛ گامی نو در جهت ارتباط مدارس سمپاد با صنعت

در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان علامه حلی، دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، از اجرای طرح نوینی به نام “کار توشه” برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد خبر داد. این طرح به دانش‌آموزان سمپادی این امکان را می‌دهد که از همان ابتدای ورود به دانشگاه، با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار کرده و دوره‌های کارآموزی خود را در این شرکت‌ها سپری کنند.

دکتر افشین این طرح را ترکیبی از دانش نظری و تجربه عملی دانست و بر اهمیت این ترکیب در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد تاکید کرد. وی همچنین به تجهیز کتابخانه دبیرستان علامه حلی و وعده راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه در این مدرسه اشاره کرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود، به اهمیت ارتباط دانش‌آموزان با دانشگاه‌ها اشاره کرد و بر لزوم ایجاد بستری مناسب برای این ارتباط تاکید نمود.

افشین با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مدارس سمپاد با بنیاد ملی نخبگان، دلیل انتخاب دبیرستان علامه حلی ۱۰ برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را این ارتباط دانست. وی همچنین بر نیاز کشور به صنعت، پزشکی و حکمرانی خوب تاکید کرد و بیان داشت که مدارس سمپاد به این نیازها توجه ویژه دارند.

با اجرای طرح کار توشه، دانش‌آموزان سمپادی علاوه بر کسب دانش نظری در مدرسه، فرصت خواهند یافت تا با فضای واقعی صنعت و کسب‌وکار آشنا شده و مهارت‌های عملی خود را تقویت کنند. این طرح می‌تواند گامی مهم در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین برای آینده کشور باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *