عبور حجم معاملات شمش طلا از مرز ۱۰.۵ تن در مرکز مبادله

در ادامه روند رو به رشد معاملات طلا در مرکز مبادله، در پنجاه و پنجمین جلسه حراج شمش طلا، ۱۵۹ کیلوگرم شمش با عیار ۹۹۵ به طور کامل به فروش رفت. با احتساب این میزان، مجموع شمش‌های طلای خریداری شده در مرکز مبادله از مرز ۱۰.۵ تن عبور کرد.

در این جلسه، هر شمش استاندارد طلا به طور متوسط به قیمت ۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان به فروش رسید. این در حالی است که در جلسه قبلی نیز ۹۶ کیلوگرم شمش طلا با ارزش بیش از ۵۰۳ میلیارد تومان معامله شده بود.

با توجه به این آمار، طی ۵۵ جلسه برگزار شده حراج شمش طلا، ۱۰ هزار و ۵۴۴ کیلوگرم شمش مورد داد و ستد قرار گرفته است. این حجم از معاملات منجر به بازگشت ۴۷.۲ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور شده است.

گفتنی است که در کنار حراج شمش طلا، حراج سکه طلا نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. در نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا، ۱۱ هزار و ۷۰۵ قطعه انواع سکه به برندگان حراج اختصاص یافت.

با توجه به افزایش تقاضا برای طلا در بازار، برگزاری مستمر حراج‌های شمش و سکه در مرکز مبادله می‌تواند به ثبات بازار طلا کمک کرده و از سوی دیگر، به افزایش منابع ارزی کشور منجر شود.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *