چهار هزار ملک دولتی در استان‌ها به فروش می‌رسد!

هدف‌گذاری 100 هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی املاک مازاد

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی از برنامه‌ریزی برای فروش چهار هزار ملک و اموال دولتی مازاد در استان‌ها در قالب طرح مولدسازی خبر داد و گفت: هدف‌گذاری از این طرح، کسب 100 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام در کشور است.

ابراهیم بازیان در سفر به استان بوشهر، با اشاره به شناسایی 4 هزار ملک و اموال دولتی مازاد در استان‌ها، اظهار داشت: مولدسازی این املاک و تبدیل آنها به نقدینگی، می‌تواند منابع مالی قابل توجهی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و عمرانی در کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه مولدسازی املاک دولتی پیشرو بوده است، از استاندار بوشهر به خاطر پیگیری و جدیت در این امر تشکر کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی استان، در 20 ماه آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه باشیم.

بازیان با اشاره به اینکه تاکنون 2500 ملک دولتی در استان‌ها برای مولدسازی شناسایی شده است، هدف‌گذاری امسال را مولدسازی 4 هزار ملک و املاک دولتی اعلام کرد و گفت: این املاک ظرفیت تبدیل به منابع مورد نیاز را دارند، اما این مهم بدون تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف در استان‌ها محقق نمی‌شود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی املاک دولتی در کشور به دست آمده است، از برنامه‌ریزی برای کسب 40 هزار میلیارد تومان دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: هدف‌گذاری نهایی برای این طرح، 100 هزار میلیارد تومان است تا بتوانیم از این منابع برای پیشبرد اهداف عمرانی و توسعه کشور استفاده کنیم.

مزایای مولدسازی املاک دولتی:

  • تامین منابع مالی برای پروژه‌های نیمه‌تمام: مولدسازی املاک دولتی و تبدیل آنها به نقدینگی، می‌تواند منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور را فراهم کند.
  • ایجاد اشتغال: اجرای طرح‌های مولدسازی املاک دولتی می‌تواند به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.
  • افزایش بهره‌وری: استفاده بهینه از املاک دولتی و واگذاری آنها به بخش خصوصی، می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کارایی این املاک منجر شود.

انتظارات از طرح مولدسازی:

  • تسریع در اجرای طرح: با توجه به نیاز مبرم کشور به منابع مالی، انتظار می‌رود اجرای طرح مولدسازی املاک دولتی با سرعت بیشتری انجام شود.
  • شفافیت در واگذاری‌ها: واگذاری املاک دولتی در قالب طرح مولدسازی باید با شفافیت کامل و بدون رانت و فساد انجام شود.
  • استفاده از ظرفیت بخش خصوصی: بخش خصوصی باید در اجرای طرح مولدسازی املاک دولتی نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

امیدواریم با اجرای موفق طرح مولدسازی املاک دولتی، شاهد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در کشور باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *