لژیونرهای ایرانی در فصل جدید فوتبال جهان؛ از مهدی طارمی در اینتر تا قایدی و مغانلو در لیگ امارات

فوتبال ایران در فصل جدید شاهد حضور پررنگ لژیونرهای خود در لیگ‌های معتبر جهان است. با وجود کاهش تعداد لژیونرهای تاثیرگذار نسبت به سال‌های گذشته، اما همچنان تعدادی از بازیکنان ایرانی در ۱۹ تیم از ۱۱ لیگ برتر دنیا به میدان می‌روند.

لیگ برتر امارات با ۶ لژیونر بیشترین سهم را در میان لیگ‌های مختلف دارد. مهدی قایدی و شهریار مغانلو در اتحاد کلبا، سعید عزت اللهی و سردار آزمون در شباب الاهلی، احمد نوراللهی در الوحده و محمدرضا آزادی در العروبه از جمله لژیونرهای ایرانی در این لیگ هستند. زوج قایدی و مغانلو در اتحاد کلبا می‌تواند یکی از جذاب‌ترین زوج‌های مهاجم در لیگ امارات باشد.

لیگ برتر روسیه با ۴ بازیکن ایرانی در رده دوم قرار دارد. محمد قربانی و سعید سحرخیزان در اورنبورگ، محمد محبی در روستوف و محمدجواد حسین‌نژاد در دینامو ماخاچ قلعه از جمله این بازیکنان هستند.

مهدی طارمی به عنوان تنها نماینده ایران در سری آ ایتالیا به تیم اینتر پیوسته و عملکرد خوبی در بازی‌های پیش فصل داشته است.

اللهیار صیادمنش در دومین فصل حضورش در وسترولو بلژیک به دنبال اثبات توانایی‌های خود است و شهاب زاهدی نیز در آویسپا فوکوئوکا ژاپن به عنوان مهاجم کلیدی تیمش شناخته می‌شود.

احسان حاج‌صفی در آاک آتن یونان، علی کریمی و مجید حسینی در کایسری اسپور ترکیه، علی قلی‌زاده در لخ پوزنان لهستان و امیر عابدزاده در کاستیون اسپانیا از دیگر لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف هستند.

کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس در حال حاضر بدون تیم هستند و سعید مهری نیز به دلیل مصدومیت آینده نامعلومی دارد.

در مجموع، حضور لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های مختلف جهان نشان از توانایی و کیفیت بالای فوتبال ایران است. با این حال، برای افزایش تعداد و کیفیت لژیونرهای ایرانی، نیاز به حمایت بیشتر از فوتبال پایه و فراهم کردن امکانات مناسب برای رشد و پیشرفت بازیکنان جوان است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *