مشکلات پرداخت یارانه در پرونده‌های خانوادگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از برگزاری جلسه‌ای با هدف بررسی مشکلات پرداخت یارانه در پرونده‌های دعاوی خانواده خبر داد. این جلسه با حضور نمایندگان دادگاه‌های خانواده و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برگزار شد تا راهکارهایی برای کاهش مراجعات بی‌مورد به دادگاه‌ها و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها ارائه شود.

یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه، رویه‌های پیچیده و زمان‌بر برای بررسی و تغییر وضعیت یارانه در پرونده‌های طلاق و اختلافات خانوادگی است. این مساله باعث افزایش مراجعه افراد به دادگاه‌ها و ایجاد پرونده‌های جدید می‌شود.

در این جلسه بر اهمیت یافتن راهکارهایی که هم به حقوق شهروندان آسیب‌پذیر توجه داشته باشد و هم از افزایش بی‌مورد پرونده‌های قضایی جلوگیری کند، تاکید شد. یکی از پیشنهادات مطرح شده، استفاده از روش‌های جدید و کارآمدتر برای تایید اطلاعات و مدارک ارائه شده توسط متقاضیان تغییر وضعیت یارانه است. به این ترتیب می‌توان از طولانی شدن روند بررسی پرونده‌ها و مراجعه‌های مکرر جلوگیری کرد.

همچنین، ضرورت همکاری بیشتر بین دادگاه‌های خانواده و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای ایجاد یک فرآیند ساده و شفاف برای تغییر وضعیت یارانه در پرونده‌های خانوادگی مورد تاکید قرار گرفت.

با اجرای این راهکارها، می‌توان انتظار داشت که مشکلات پرداخت یارانه در پرونده‌های خانوادگی کاهش یافته و به تبع آن، بار کاری دادگاه‌ها نیز کاهش یابد. همچنین، حقوق شهروندان آسیب‌پذیر بهتر رعایت شده و از بروز مشکلات اجتماعی ناشی از این اختلافات جلوگیری خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *