نمایشنامه “دلی بای و آهو” اثر عباس معروفی پس از دو سال روی صحنه می‌رود

دو سال پس از درگذشت عباس معروفی، نویسنده پرآوازه ایرانی، یکی از نمایشنامه‌های کمتر شناخته شده‌ی او با عنوان “دلی بای و آهو” بر روی صحنه می‌رود. این نمایشنامه که در سال ۶۶ نوشته شده است، روایتی عاشقانه با نگاهی به آداب و رسوم قوم ترکمن است.

“دلی بای و آهو” داستانی از ناپدید شدن داماد در روز عروسی و جستجوی او توسط اطرافیان را روایت می‌کند. این نمایش علاوه بر پرداختن به یک داستان عاشقانه، نگاهی دقیق به آداب و رسوم قوم ترکمن نیز دارد و به همین دلیل می‌تواند برای مخاطبان علاقه‌مند به ادبیات و فرهنگ این قوم جذاب باشد.

نمایشنامه “دلی بای و آهو” با کارگردانی مجید قربانی و بازی هنرمندانی چون آیسا نجفی، الهام غلامی، سید مهدی هاشمی و… از ۱۸ شهریور ماه در تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل دهلوی به روی صحنه می‌رود و به مدت ۴۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

عباس معروفی، نویسنده‌ی این نمایش، علاوه بر رمان‌های پرافتخاری همچون “سمفونی مردگان”، “سال بلوا” و “پیکر فرهاد”، چندین نمایشنامه نیز نوشته است. با این حال، نمایشنامه‌های او به اندازه رمان‌هایش شناخته شده نیستند. اجرای “دلی بای و آهو” فرصتی است تا مخاطبان با یکی دیگر از آثار این نویسنده‌ی توانا آشنا شوند و از دنیای خیال‌انگیز و پر از شخصیت‌های پیچیده‌ی او لذت ببرند.

با اجرای این نمایش، یاد و نام عباس معروفی زنده نگه داشته می‌شود و علاقه‌مندان به ادبیات و تئاتر می‌توانند از این اثر هنری ارزشمند بهره‌مند شوند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *