کاهش قیمت جهانی مواد غذایی در ماه اگوست

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرده است که شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در ماه اگوست اندکی کاهش یافته است. این کاهش در حالی رخ داده است که قیمت‌های شکر، گوشت و غلات روند کاهشی داشته‌اند، هرچند قیمت لبنیات و روغن نباتی همچنان بالا مانده است.

این کاهش قیمت، پس از آن رخ داده که قیمت مواد غذایی در فوریه امسال به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده بود. این روند کاهشی به دنبال درگیری روسیه و اوکراین و تأثیرات آن بر بازارهای جهانی مواد غذایی رخ داده است.

فائو همچنین پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ اندکی کاهش داده است، اما این کاهش در مقایسه با سال گذشته قابل توجه نیست. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که استفاده جهانی از غلات در سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ اندکی افزایش یابد.

با این حال، فائو پیش‌بینی خود را برای ذخایر جهانی غلات در پایان فصل در سال ۲۰۲۵ کاهش داده است. این نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، بازار جهانی مواد غذایی همچنان با چالش‌هایی روبرو است.

کاهش قیمت جهانی مواد غذایی خبر خوبی برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان است، اما عوامل مختلفی همچنان بر این بازار تأثیرگذار هستند و ممکن است در آینده نزدیک نوسانات قیمتی را شاهد باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *