گرمای بی‌سابقه، مصرف برق را به شدت افزایش می‌دهد!

وزیر نیرو: با مدیریت مصرف می‌توانیم از خاموشی برق در تابستان عبور کنیم

گرمای بی‌سابقه هوا در دو هفته آینده، تقاضای برق را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، با اشاره به این موضوع گفت: “اگر مصرف برق را مدیریت نکنیم، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.”

وی در جلسه مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ضمن تاکید بر پایداری شبکه سراسری برق در ایران، اظهار داشت: “با وجود افزایش دما، با بسیج تمام بخش‌های صنعت برق، تلاش می‌کنیم تا برق مورد نیاز بخش‌های مختلف را تامین کنیم.”

نیروگاه‌ها در آماده‌باش کامل

به گفته محرابیان، واحدهای محدودی که به دلیل تعمیرات از مدار خارج شده‌اند، تا فردا ظهر به مدار تولید باز خواهند گشت تا با بالاترین ظرفیت ممکن، برق مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیریت مصرف، کلید عبور از پیک مصرف

وزیر نیرو با اشاره به تجربه دو سال گذشته، مدیریت مصرف را رمز عبور از پیک مصرف دانست و گفت: “در دو هفته آینده، مشترکانی که مصرف بیش از 2 تا 3 برابر الگو دارند، با محدودیت یا قطع برق مواجه خواهند شد.”

ادارات پرمصرف، منتظر قطع برق باشند!

محرابیان با تاکید بر لزوم همکاری حداکثری ادارات در مدیریت مصرف، از قطع برق اداراتی که به وظایف خود در این زمینه عمل نکنند، خبر داد.

صنایع هم باید پای کار بیایند!

وزیر نیرو خطاب به صنایع گفت: “الگوی کاملی برای مدیریت مصرف در بخش صنایع طراحی شده است. انتظار داریم صنایع هم با این برنامه‌ها همکاری کنند تا بتوانیم برق پایدار را برای همه بخش‌ها تامین کنیم.”

همراهی مردم، ضامن عبور از بحران

محرابیان در پایان از مردم خواست تا با رعایت ساده‌ترین نکات، در مدیریت مصرف برق کوشا باشند تا در این روزهای گرم، شاهد خاموشی برق نباشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *