آغاز فرآیند واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های سرمایه‌پذیر

Estimated read time 0 min read

آغاز مراحل واریز سود از فردا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاعات مهمی درباره واریز مرحله نخست سود سهام عدالت در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 اعلام کرد.

زمان بندی دقیق واریز سود

با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، وی اعلام کرد که فرآیند واریز سود به حساب دارندگان سهام عدالت از فردا، پنجشنبه 23 آذرماه 1402، آغاز خواهد شد. این فرآیند به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت.

توضیحات درباره مبالغ سود واریزی

عشقی تشریح کرد که مبلغ سود پرداختی در مرحله اول بر اساس میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 681 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 736 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی مبلغ 1 میلیون و 385 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

اطلاعات اضافی برای سهامداران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود که این مبالغ به صورت موقت است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

پیگیری شرکت‌ها برای دریافت کل سود سهامداران

عشقی با تشکر از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را در موعد مقرر پرداخت کردند، اعلام کرد: “سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهام مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد. امیدوارم تا پایان سال، باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.”

آمار سهامداران عدالت در کشور

به مجموع، 49 میلیون نفر در کشور سهامدار عدالت هستند، که 3.7 میلیون نفر از آنها ظرف 16 سال گذشته فوت شده‌اند. سود این سهامداران ذخیره شده و پس از انحصار وراثت و انتقال قهری سهام به وراث، این سود به ذینفعان واریز خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours