اتصال همه‌جانبه روستاها به شبکه ارتباطی؛ اولویت اصلی وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی، گام‌های بلندی در جهت تحقق دولت هوشمند و تسهیل زندگی مردم برداشته است. سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، بر اولویت‌بندی این موضوع و ارتقای کیفیت ارتباطات در روستاهای متصل تأکید کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به بازدید نمایندگان از سامانه‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ابراز امیدواری کرد که مردم به‌زودی نتایج این تلاش‌ها را در زندگی روزمره خود احساس کنند. وی همچنین بر اجرای کامل دولت الکترونیک و حذف نیاز مردم به مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

در این دیدار، نمایندگان مجلس نیز بر توسعه ارتباطات روستایی، اجرای قانون حکمرانی داده، افزایش امنیت سایبری، توسعه شبکه ملی اطلاعات، حمایت از پلتفرم‌های داخلی و کاهش تعرفه ترافیک داخلی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها تأکید کردند.

وزارت ارتباطات با توجه به اهمیت این موضوع، برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا دارد تا با تقویت امیدآفرینی، مشارکت مردم را در این زمینه جلب کند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *