ادارات از ابتدای 1403 ملزم به تامین بخشی از برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

Estimated read time 1 min read

از ابتدای سال 1403، ادارات به تأمین بخشی از برق مصرفی خود از طریق منابع تجدیدپذیر ملزم خواهند بود. این تصمیم، توسط معاون وزیر نیرو اعلام شده و مصوبه مربوط به این اقدام به زودی ابلاغ خواهد شد.

نمایشگاه‌های بین‌المللی انرژی و صنعت آب

نوزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و سیزدهمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر به همراه بازگشایی آغاز شده است. این رویداد با حضور وزیر نیرو، علی‌اکبر محرابیان، و با شرکت 125 شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت‌های خارجی در حوزه‌های آب و انرژی برگزار می‌شود.

توجه به بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری

در این نمایشگاه، قراردادهای سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، گیلان و چهارمحال و بختیاری به امضا خواهند رسید. این امضاها با حضور وزیر نیرو به عنوان یک گام مهم در آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بهینه‌سازی روشنایی معابر انجام خواهد شد.

تحولات در تولید کولرها و لامپ‌ها

معاون وزیر نیرو اطلاعاتی درباره تغییرات در تولید کولرها و لامپ‌ها نیز ارائه داد. از ابتدای دی‌ماه سال جاری، تولید کولرها با گریف A و بالاتر انجام خواهد شد. این تغییرات همچنین شامل حذف ۶ گرید از برچسب کولرهای آبی در سال گذشته می‌شود و جایگزینی با گرید جدید که همراه با صرفه‌جویی انرژی ۵۰۰ مگاواتی است.

امکان صادرات برق به ترکیه و اتحادیه اروپا

وزیر نیرو به تحقق خطوط لازم برای صادرات برق به ترکیه و از طریق آن به اتحادیه اروپا اشاره کرد. این امکان، نتیجه اقدامات دیپلماتیک موفق میان ایران و ترکیه است. این توسعه به تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر نیز این امکان را فراهم کرده است که بتوانند برق تولیدی خود را به خارج صادر کنند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours