اسرائیل زیر فشار جنگ غزه برای تعطیلی 10 وزارتخانه برنامه‌ریزی می‌کند

Estimated read time 0 min read


گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به دلیل افزایش هزینه‌های جنگ در غزه، توصیه به تعطیلی ۱۰ وزارتخانه این رژیم دارد. این تصمیم به منظور پوشش کسری بودجه کابینه نتانیاهو گرفته شده است.

وزارتخانه‌های مستعد به تعطیل

بر اساس گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی کانال ۱۲، وزارتخانه‌هایی که توصیه به تعطیلی آنها شده شامل وزارت شهرک‌ها به ریاست اوریت استروک، وزارت قدس و سنت‌های یهودی به ریاست میر پوروش، وزارت اطلاعات به ریاست گیلا گملیل، وزارت توسعه نقب و الجلیل به ریاست اسحاق واسرلوف، وزارت همکاری منطقه‌ای به ریاست دیوید امسالم، وزارت امور دیاسپورا و برابری اجتماعی به ریاست آمیچای شیکلی، وزارت امور استراتژیک به ریاست ران درمر، وزارت میراث به ریاست آمیچای الیاهو و وزارت ارتقای وضعیت زنان به ریاست مای گولان می‌شوند.

تنظیم بودجه و کاهش هزینه‌ها

وزارت دارایی همچنین توصیه کرده است بودجه ائتلاف حاکم را به میزان پنج میلیارد شکل (1.4 میلیارد دلار) کاهش دهد و تدابیر دیگری را به منظور کاهش هزینه‌ها اجرا کند. این تدابیر شامل حذف یارانه گاز، افزایش مالیات بر سیگار و افزایش مالیات بر ارزش افزوده مربوط به تقریباً تمام کالاهای مصرفی می‌شود.

بحران مالی و کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

تصمیم‌گیری برای تغییرات در بودجه به همراه دعواهای داخلی در کابینه نتانیاهو، می‌تواند به کاهش رتبه اعتباری اسرائیل و ورود به بحران مالی منجر شود. داده‌های وزارت خزانه‌داری نیز نشان می‌دهد که هزینه‌ها در سال آینده ۴۸.۴ میلیارد شکل بیشتر از میزان برنامه‌ریزی شده خواهد بود و درآمدها ۴۸ میلیارد شکل کاهش خواهد یافت. بنابراین، اگر کاهش هزینه‌ها اجرا نشود، اسرائیل با کاهش رتبه اعتباری و بحران مالی مواجه خواهد شد.

تدابیر تنظیم بودجه برای مقابله با چالش‌های اقتصادی

این تصمیمات و تدابیر تنظیم بودجه نشان از تلاش دولت اسرائیل برای مقابله با چالش‌های اقتصادی ناشی از هزینه‌های جنگ و تصمیمات داخلی است. توجه به تعادل بین کاهش هزینه‌ها و حفظ کیفیت زندگی شهروندان، اقداماتی اساسی در راستای بهبود اقتصاد کشور به نظر می‌رسد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours