انصارالله: با هر ائتلاف دریایی آمریکا مقابله خواهیم کرد

Estimated read time 0 min read

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به آمریکا هشدار داده که در صورت حمله به یمن، این کشور از نظر نظامی و اخلاقی به شکست خواهد خورد.

گزینه‌های نیروهای مسلح یمن

البخیتی بیان کرد نیروهای مسلح یمن گزینه‌های دردناکی برای پاسخ به هر گونه تجاوز به یمن در اختیار دارند و تنها به کشتی‌های اسرائیلی یا حرکت به سمت رژیم صهیونیستی حمله خواهند کرد.

عملیات نظامی یمن در دریای سرخ

انتقام از تجاوزات رژیم صهیونیستی

ارتش یمن پس از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توانسته است در حمایت از مردم فلسطین، چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی با مقصد اشغالی را به عنوان هدف حمله قرار دهد.

حفظ سلامت ترابری دریایی

البخیتی بیان کرد: «ما فقط علیه منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنیم و با هر ائتلافی که آمریکا در دریای سرخ تشکیل دهد، مقابله خواهیم کرد.» تأکید بر حفظ سلامت ترابری دریایی نیز از جمله اهداف این حرکت است.

تماس‌های غیر مستقیم با کشورها

البخیتی اشاره کرد که تماس‌های غیر مستقیم با شماری از کشورها از جمله آمریکا در جریان است تا عملیات یمن در دریای سرخ متوقف شود.

تأکید بر امنیت تردد در دریاهای سرخ و عرب

اظهارات محمد عبدالسلام

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله هم تأکید کرد که گذرگاههای دریایی در دریاهای سرخ و عرب در امان قرار دارد و هیچ خطری برای کشتی‌ها وجود ندارد.

استثناء کشتی‌های اسرائیلی

عبدالسلام بیان کرد: «این مسئله به خاطر تجاوز ظالمانه و محاصره نوار غزه است.» و افزود که کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا عازم فلسطین اشغالی از این مقوله مستثنی هستند.

تداوم تلاش‌های آمریکا

عبدالسلام اظهار کرد: «آمریکایی‌ها سعی در ترساندن سایر کشورها دارند تا از این طریق بتوانند دیوار بین‌المللی ایجاد کنند که در دریا، از اسرائیل حمایت کند.»

حملات نظامی یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی

عملیات مهم علیه دو کشتی

نیروهای مسلح یمن ساعاتی پیش اعلام کردند که یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند.

حمایت از مردم نوار غزه

صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح بار دیگر به همه کشتی‌هایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد بود به جز کشتی‌های عازم بندرهای اسرائیلی.»

حفظ تردد در دریای عرب و دریای سرخ

صنعا تأکید کرد: «نیروهای مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتی‌ها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.»

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours