ترکیه: تاریخ از نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی یاد خواهد کرد

Estimated read time 1 min read

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، “فخرالدین آلتون”، مدیر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در یک پیام تند در شبکه اجتماعی “ایکس”، به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، “بنیامین نتانیاهو” پاسخ داده است.

انتقادات از سیاست‌های نتانیاهو

آلتون با انتقاد از رویه نتانیاهو در قبال نسل‌کشی، تروریسم، و اخلاق، او را آخرین شخصی خواند که باید در این زمینه حرف بزند. او اظهار کرد که نتانیاهو جنایات جنگی خود را به عنوان دفاع شخصی به جهان معرفی کرده و با وجود تلاش‌های جهانی برای متوقف کردن او، تاریخ او را به عنوان یک جنایتکار جنگی خواهد یادآورد.

مقاومت ترکیه در برابر تروریسم

آلتون بر زندگی تاریخی مقاومت ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک و انشعاباتش تأکید کرد و اظهار داشت که مردم ترکیه با این گروه، مشابه نتانیاهو، مبارزه کرده‌اند و از روش‌های کورانه این گروه به شکل غیرنظامیان و کودکان را محکوم کرده‌اند.

تشویق به آتش‌بس در نوار غزه

در ادامه، آلتون انتقادات خود را به جایگاه اخلاقی نتانیاهو انتقال داد و اظهار کرد که او در چهار دهه گذشته به منظور بیرون‌راندن فلسطینیان از سرزمین خود ماموریتی را به اجرا درآورده و اکنون با استفاده از ارتش اسرائیل، به کشتن غیرنظامیان در خانه‌ها، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان پرداخته است.

واکنش به حمله به رئیس جمهور ترکیه

آلتون اظهار کرد که حمله به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نشان می‌دهد ناتوانی نتانیاهو در انتقال توجه از جنایات جنگی خود به سمت دیگران. وی افزود که جهان آنچه در فلسطین اشغالی اتفاق افتاده را دیده است و نتانیاهو نمی‌تواند با این حمله به اردوغان، جلب توجه جهان را از جنایات خود منحرف کند.

تأکید بر نبرد برای عدالت

آلتون از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های ترکیه را برای دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه و مذاکرات جهت رسیدن به صلح پایدار، حمایت کند. وی اظهار کرد که تلاش‌های ناتوان‌آور نتانیاهو برای نجات دادن حرفه سیاسی خود با کشتن غیرنظامیان و گسترش دادن جنگ، به شکست خواهد انجامید و اردوغان واقعیت امر را بیان کرده و نبرد برای عدالت را متوقف نخواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و عملیات طوفان‌الاقصی

به گزارشات، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پاسخ به اشغال فلسطین و محاصره غزه عملیات موسوم به “طوفان الاقصی” را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه رژیم صهیونیستی بود که به شمار زیادی از اسرائیلی‌ها آسیب جدی وارد کرد.

پایان محاصره غزه

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این حملات، عملیات “طوفان‌الاقصی” نقض امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده و در فلسطین اشغالی نیز، برخی تحلیلگران این هدف را غیرقابل دستیابی می‌دانند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours