تظاهرات هزاران نفر در بروکسل علیه رژیم صهیونیستی

Estimated read time 0 min read


در یک نمایش قدرتمند از همبستگی با مردم غزه و انزجار از سیاست‌های رژیم اسرائیل، هزاران شهروند در خیابان‌های پایتخت بلژیک، بروکسل، یکشنبه به تظاهرات پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر در این تظاهرات اعتراضی به حملات رژیم اسرائیل در غزه آویختند و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

حرکت از ایستگاه راه آهن به میادین شهر

تظاهرکنندگان پس از تجمع مقابل ایستگاه راه آهن بروکسل به سمت میادین شهر حرکت کردند. در این حرکت، شعارهای «عدالت برای فلسطین» و خواستاری‌هایی مانند «کودکان غزه را نجات دهید» و «آتش بس» از سوی شرکت‌کنندگان به گوش‌ها آمد.

حمل پرچم فلسطین و آفریقای جنوبی

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و آفریقای جنوبی را با خود حمل کرده و از نسل‌کشی اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری انتقاد کردند. حضور «پل مگنت» رئیس حزب «سوسیالیست» نیز در میان تظاهرکنندگان توجه ویژه‌ای به خود جلب کرد.

انتقاد مقامات بلژیک از خشونت رژیم اسرائیل

مقامات بلژیکی نیز در روزهای اخیر از خشونت رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه انتقاد کرده‌اند. وزیر همکاری‌های توسعه بلژیک، «کارولین گنز»، ابراز کرد: «بلژیک کاملاً از دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت می‌کند و در صورت درخواست این دادگاه برای متوقف کردن عملیات نظامی اسرائیل در غزه، کشور ما حمایت خود را به طور کامل اعلام می‌کند.»

تظاهرات مشابه در اسپانیا

راهپیمایی‌های هم‌اهنگ با این تظاهرات در بلژیک، در سراسر اسپانیا نیز برگزار شد. صدها هزار اسپانیایی در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به خیابان‌ها آمدند و از اتحادیه اروپا خواستند تا از حمایت از اسرائیل منع کند و گام‌های ملموسی برای آتش‌بس فوری بردارد.

تظاهرات گسترده در مادرید

مجموعه‌ای از بیش از ۱۰۰ سازمان جامعه مدنی در اسپانیا به همراه مردم در بیش از ۹۰ استان تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند. بزرگترین این تظاهرات در مادرید با مشارکت بیش از ۵۰۰۰۰ نفر برگزار شد.

با این نمایشات پراهمیت، افکار عمومی جهانی نسبت به اتفاقات در فلسطین و حمایت از مردم غزه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours