تغییر سیاست ارزی در سازمان غذا و دارو: ارز ترجیحی به “ارز یارانه‌ای” تبدیل می‌شود

Estimated read time 0 min read

رئیس سازمان غذا و دارو از تغییر سیاست ارزی در این سازمان خبر داد و گفت: ارز ترجیحی در حال تبدیل شدن به “ارز یارانه‌ای” است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی با بیان این مطلب که هدف از این تغییر، کنترل قیمت نهایی دارو برای مصرف‌کننده است، اظهار کرد: در حال حاضر سالانه حدود 3.5 میلیارد دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در زمینه انتقال ارز و کالا، گفت: این مشکلات تمایل ما را به استفاده از ارز ترجیحی کاهش داده است.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو به دنبال مدیریت شرایط ارزی است، افزود: از زمان مطرح شدن بحث حذف ارز ترجیحی، تلاش شده است تا در کنار تامین ارز مورد نیاز، وابستگی به این نوع ارز نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر وابستگی به ارز ترجیحی تا حدودی کاهش یافته است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه، بتوان این وابستگی را به طور کامل از بین برد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت سازمان برنامه و بودجه برای حذف کامل ارز ترجیحی، گفت: این سازمان باید نقدینگی لازم برای این کار را تامین کند.

محمدی تاکید کرد: اصلاح سیاست حذف ارز ترجیحی نباید به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم شود.

وی در ادامه از برنامه سازمان غذا و دارو برای تبدیل ارز ترجیحی به “ارز یارانه‌ای” خبر داد و گفت: هدف از این کار، حذف ارز حمایتی نیست، بلکه کنترل قیمت نهایی دارو برای مصرف‌کننده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با ارائه ارز ترجیحی توانسته‌ایم پرداخت از جیب مردم را از سال 1401 ثابت نگه داریم، گفت: با ارائه یارانه ارزی نیز در این مسیر گام برمی‌داریم.

به نظر می‌رسد با اجرای این طرح جدید، شاهد تحولات اساسی در نحوه تخصیص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در کشور خواهیم بود.

باید منتظر ماند و دید که این طرح چه تاثیری بر قیمت دارو برای بیماران خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours