تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

Estimated read time 0 min read


با تشدید عملیات‌های ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی در مواجهه با این چالش شکایت می‌کنند. صهیونیست‌ها تنها امید خود را در حمایت آمریکا جستجو کرده و انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس اظهار می‌کند: «حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است.»

ورود نیروهای یمن به صحنه

تهدیدها به تل‌آویو

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام می‌کند: «ورود نیروهای مسلح یمن به نبرد با اسرائیل اتفاقی نبوده، آن‌ها با تمام امکانات و هماهنگی با محور منطقه‌ای خود به تقابل و تهدید تل‌آویو آمده‌اند.»

عملیات‌های یمن در دریای سرخ

آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه، صنعاء را رسماً به این نبرد وارد کرد. حملات به کشتی‌های حامل بار در دریا و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر»، سرآغاز عملیاتی است که همچنان ادامه دارد و تل‌آویو را به چالش می‌کشاند.

اثرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی

تعلیق فعالیت شرکت‌ها در دریای سرخ

اکونومیست اظهار می‌دهد: «۴ شرکتی که فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، ۵۳ درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند.»

نقشه راه آمریکا در مواجهه با چالش یمن

با افزایش عملیات‌های یمن علیه اسرائیل، رسانه‌های تل‌آویو در تلاشند تا سفر وزیر دفاع آمریکا لوید آستین را به تل‌آویو ربط دهند. تحلیلگران گمان می‌کنند که واشنگتن ممکن است یک نیروی دریایی جدید در منطقه ایجاد کند.

واکنش انصارالله و چشم‌انداز آینده

نقدها به قدرت نظامی آمریکا

حزام الاسد، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، اظهار داشته است: «توان ائتلاف آمریکایی بیش از آنچه در حمله به یمن نشان داده، نخواهد بود. دستاوردهای بیشتر از آنِ یمن خواهد بود.»

دیپلماسی امریکا و توقف حملات یمن

بلومبرگ از یک مقام آمریکایی نقل‌قول کرده که کاخ سفید از طریق عمان و میانجی‌های دیگر با یمنی‌ها در ارتباط است و از آن‌ها خواهش کرده تا حملات ضد اسرائیل را متوقف کنند.

در نهایت، با تشدید چالش‌ها، تل‌آویو در مواجهه با عواقب اقتصادی و امنیتی جدید قرار گرفته است. آیا این شهر توانایی مقابله با این تهدیدات را دارد؟ آینده نشان خواهد داد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours