حمله مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

Estimated read time 0 min read

مقاومت اسلامی عراق، بامداد شنبه، به دو پایگاه آمریکا در سوریه حمله نمود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقاومت اسلامی عراق حمله به پایگاه‌های آمریکا در التنف و الشدادی را اعلام کرده است. این حمله توسط شبکه‌های خبری الجزیره و المیادین اعلام شده، اما جزئیات بیشتری هنوز اعلام نشده است.

تداوم حملات به حمایت از مردم فلسطین

این حمله جزء سری حملات مستمر مقاومت عراق است که به حمایت از مردم فلسطین صورت می‌گیرد.

حمله با پهپاد به پایگاه آمریکا در جنوب سوریه

دو روز پیش، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن پایگاه آمریکا در جنوب سوریه با استفاده از پهپاد خبر داده بود.

حمایت مستمر از فلسطین

از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق با استفاده از موشک و پهپاد به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده و شمار حملات به بیش از ۱۰۰ اقدام رسیده است.

حملات به اهداف اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق علاوه بر حملات به پایگاه‌های آمریکایی، به اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه نیز حمله کرده است.

تعداد عملیات‌ها افزایش یافته

به گفته یک مقام نظامی آمریکا، از تاریخ ۱۷ اکتبر گذشته، دست‌کم ۱۱۸ عملیات علیه مقرهای نظامی آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

هدف از حملات

مقاومت عراق با حملات به پایگاه‌های آمریکایی، همچون عین‌الاسد، نزدیک فرودگاه اربیل، حریر عراق و خراب الجیر، الشدادی، التنف، الرمیلان، المالکیة، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر دهکده سبز در سوریه، به اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف حمایت‌های مستمر از اشغالگران اسرائیلی در جنگ کنونی غزه می‌پردازد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours