دیوید کامرون: جنگ غزه با راه حل سیاسی تمام می‌شود نه نظامی

Estimated read time 0 min read


در سفر اخیر وزیر خارجه بریتانیا، دیوید کامرون، به فلسطین، وی با قاطعیت بر لزوم برقراری آتش‌بس انسانی فوری در نوار غزه و پایان دادن به درگیری‌ها از طریق راه حل سیاسی تأکید کرد.

آتش‌بس فوری بشردوستانه و پایدار: گامی به سوی صلح

کامرون در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، ضرورت دستیابی به یک آتش‌بس فوری بشردوستانه و سپس رسیدن به یک آتش‌بس پایدار را مورد تأکید قرار داد. او اظهار داشت که تا زمانی که حماس به اسرائیل راکت شلیک می‌کند، برقراری آتش‌بس دشوار خواهد بود.

برقراری آتش‌بس برای کمک به غزه

کامرون بیان کرد که برای رساندن کمک‌ها به منطقه غزه و بیرون آوردن گروگان‌ها، برقراری آتش‌بس امری ضروری است. او همچنین بر لزوم تمایز قائل شدن میان حماس و مردم فلسطین تأکید نمود.

اسرائیل، حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین

طبق گفته‌های کامرون، اسرائیل نمی‌پذیرد که پس از جنگ، حماس نوار غزه را اداره کند. وی بر این باور است که تشکیلات خودگردان فلسطین باید مدیریت غزه را بر عهده گیرد و به راه حل دو کشوری باور دارد.

بیانیه وزارت خارجه انگلیس و دیدار با محمود عباس

وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کامرون برای سومین بار در دو ماه گذشته به خاورمیانه سفر کرده است. در این سفر، کامرون با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، محمود عباس، دیدار کرد و بر لزوم امنیت و صلح از طریق راهکار سیاسی تأکید شد.

اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از آن

در این دیدار، موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از تلاش‌های آن برای عضویت کامل در سازمان ملل به عنوان دو مورد مهم برای اجرای راهکار سیاسی مورد بحث قرار گرفت.

این سفر و اظهارات کامرون نشان دهنده تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حلی صلح‌آمیز به مناقشه غزه و تأکید بر لزوم پایان دادن به جنگ از طریق راه حل‌های سیاسی است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours