زائران عمره چقدر ارز مسافرتی می‌گیرند؟

Estimated read time 0 min read


دولت با هدف کاهش هزینه‌های سفر زائران عمره، اقدام به اختصاص ارز با نرخ متنوع (صرافی) به این سفر نموده است. این اقدام در جهت ایجاد تسهیلات بیشتر برای عمره‌گزاران به ویژه از لحاظ مالی صورت گرفته است.

با توجه به اینکه هزینه سفر به عمره از نظر مالی ارزی است، دولت از ارز متشکل (صرافی) برای محاسبه این هزینه استفاده کرده و به زائران ارز مسافرتی ارائه می‌دهد.

نرخ ارز مسافرتی برای عمره‌گزاران

منابع مطلع، به تدبیر دولت اشاره کرده و افزوده‌اند که دولت به هر زائر عمره مبلغ 500 یورو یا معادل ارز مسافرتی اختصاص داده است. این مقدار به منظور کاهش هزینه‌ها و ایجاد امکان سفر زیارتی آسان‌تر برای زائران عمره می‌باشد.

محاسبه هزینه بر اساس نرخ ارز

اگر نرخ یورو در بازار متشکل را در حدود 47 هزار تومان در نظر بگیریم، زائران برای دریافت ارز مسافرتی باید مبلغ 23 میلیون و 500 هزار تومان را پرداخت نمایند. آب و هوای بازار آزاد نیز نشانگر نرخ 55 هزار تومان برای یک یورو می‌باشد.

سایر مزایا و تسهیلات

علاوه بر این، دولت در سال گذشته هزینه سفر عمره را با ارائه ارز مسافرتی به صورت سالیانه افزایش داده است و نیز مبالغ مسافرتی حاصل از حضور حجاج در عربستان را به 200 دلار افزایش داده است. امسال نیز این مبلغ به 500 دلار ارتقاء یافته است.

راهنمایی برای دریافت ارز مسافرتی

برای دریافت ارز مسافرتی، زائران عمره می‌توانند اطلاعات خود را در پیام‌رسان بله ثبت نموده و کشور مقصد خود را به عنوان عربستان انتخاب کنند. پس از ثبت اطلاعات، مبلغ ریالی ارز را پرداخت و برای دریافت آن به شعب ارزی بانک ملی یا باجه این بانک در فرودگاه مراجعه نمایند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours