باران و سرما و ‌‌کولاک برف در ۱۰ استان

Estimated read time 0 min read

‌در آینده نزدیک، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، برخی از استان‌ها با بارش برف و باران، کاهش محسوس دما، و وزش باد شدید مواجه خواهند شد. این شرایط احتمال وقوع کولاک برف و بهمن را نیز در مناطق کوهستانی به دنبال دارد.

وضعیت هواشناسی در ۱۰ استان

صادق ضیائیان، مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در بررسی آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشته است که ورود سامانه بارشی در روز دوم بهمن، باعث بارش برف و باران در غرب و شمال غرب کشور، سواحل غربی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد شد.

گسترش بارش‌ها در روز‌های آینده

ضیائیان افزوده است که در روز سه‌شنبه، سامانه بارشی تقویت شده و باعث گسترش گستره بارش‌ها به سمت مرکز و جنوب غرب کشور نیز خواهد شد. این شرایط جوی در روز چهارشنبه نیز در شرق و شمال شرق ادامه یافته و بارش در اغلب نقاط کشور را در پی دارد.

وضعیت هواشناسی در پایتخت

درباره وضعیت جوی پایتخت، ضیائیان اعلام کرده است که آسمان تهران روز آینده ابتدا صاف و در ادامه ابری خواهد بود. در اواخر وقت بعد از ظهر، باران متوقع است. دماها نیز در پایتخت به ۱۵ و ۶ درجه می‌رسد. در روز سه‌شنبه، آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود، و در شمال شهر، بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

بارش‌های سال جاری

ضیائیان در ارتباط با بارش‌های سال جاری اعلام کرده است که میانگین بارندگی کل کشور در ابتدای سال زراعی جاری ۴۴.۵ میلیمتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

تدابیر ایمنی در برابر هوای سرد

در پایان، توصیه می‌شود که در مقابل شرایط جوی سرد و بارانی، از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در مناطق برف‌گیر خودداری شود. همچنین، خودروها باید با وسایل زمستانی مجهز شوند و در صورت نیاز، از راه‌های پیشگیری و ایمنی استفاده گردد.

این تدابیر به منظور کاهش احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، ایمنی در عبور از مناطق کوهستانی، و کاهش ریسک اتفاقات ناشی از هوای برفی و سرمای سخت مواجهه باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours