سیزدهمین ماهواره دولت سیزدهم به فضا پرتاب می‌شود!

Estimated read time 0 min read

رکوردشکنی پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب سیزدهمین ماهواره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این تعداد پرتاب در طول سه سال گذشته، بیش از کل پرتاب‌های سه دوره دولت قبل را شامل می‌شود.

عیسی زارع‌پور در گردهمایی فعالان بخش خصوصی حوزه فضایی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، با اشاره به اهمیت صنعت فضایی برای کشور اظهار داشت: هر ماهواره‌ای که به فضا پرتاب می‌شود، قدرت و ثروت برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی با تاکید بر حمایت‌های دولت سیزدهم از این صنعت نوظهور، افزود: در سایه همدلی و همکاری بین بخش‌های خصوصی، لشگری و کشوری، ده‌ها ماهواره در حال آماده‌سازی برای پرتاب هستند.

زارع‌پور با اشاره به پرتاب ۱۰ ماهواره داخلی از دی ماه ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۲، عنوان کرد: این تعداد پرتاب، رکوردی بی‌سابقه در مقایسه با دولت‌های گذشته است و نشان‌دهنده عزم دولت سیزدهم برای توسعه صنعت فضایی کشور می‌باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از برنامه‌ریزی برای پرتاب سیزدهمین ماهواره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با پرتاب این ماهواره، گام بلندی در جهت دستیابی به مدار لئو (مدار زمین آهنگ) برداشته خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک امکان پرتاب ماهواره‌های سایر کشورها نیز توسط ایران فراهم شود.

زارع‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پایگاه فضایی زمینی اشاره کرد و گفت: پس از ۱۰ سال وقفه، برنامه‌هایی برای احیای این پایگاه در نظر گرفته شده است. فاز اول این پایگاه فضایی تا دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد و با افتتاح آن، شاهد اولین پرتاب ماهواره از این پایگاه خواهیم بود.

این خبر امیدوارکننده نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر ایران در صنعت فضایی در سال‌های اخیر است. با تداوم این روند، می‌توان شاهد دستاوردهای بزرگتر و افتخارآفرین‌تری در این حوزه باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours