,

شیرخشک یارانه‌ای فقط برای کودکان زیر دو سال!

شیرخشک یارانه‌ای فقط برای کودکان زیر دو سال!

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: شیرخشک یارانه‌ای فقط به کودکان زیر دو سال تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رستمی در نشست خبری با اشاره به اصلاح سیاست ارزی شیرخشک در سال گذشته، گفت: با مصوبه هیئت دولت و ستاد تنظیم بازار، ارز شیرخشک از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت می‌توانست منجر به افزایش قیمت شیرخشک برای مردم شود، افزود: با دستور ستاد تنظیم بازار و تدبیر سازمان غذا و دارو، مقرر شد این افزایش قیمت در قالب یارانه جبران و پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

رستمی با تاکید بر اینکه این سیاست تنها برای نوزادان زیر دو سال که مشمول مصرف شیرخشک هستند، اعمال می‌شود، تصریح کرد: شیرخشک نوزادان زیر دو سال تا سقف ۱۰ قوطی در ماه که بیشترین نیاز ممکن برای مصرف یک ماه نوزاد است، با شرط ثبت کد ملی در سامانه با نرخ یارانه‌ای یا همان قیمت قبل ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً عرضه شیرخشک خارج از شرایط عنوان شده به صورت آزاد و بدون یارانه عرضه می‌شود.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص نحوه دریافت شیرخشک یارانه‌ای، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها و ارائه کد ملی نوزاد خود، شیرخشک یارانه‌ای را دریافت کنند.**

وی در پایان از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص عرضه شیرخشک یارانه‌ای، مراتب را به سازمان غذا و دارو اعلام کنند.

نکات مهم:

  • شیرخشک یارانه‌ای فقط به کودکان زیر دو سال تعلق می‌گیرد.
  • هر نوزاد تا سقف ۱۰ قوطی شیرخشک در ماه یارانه دریافت می‌کند.
  • برای دریافت شیرخشک یارانه‌ای باید کد ملی نوزاد در سامانه ثبت شود.
  • شیرخشک خارج از شرایط یارانه‌ای به صورت آزاد و بدون یارانه عرضه می‌شود.
  • در صورت مشاهده تخلف در خصوص عرضه شیرخشک یارانه‌ای، مراتب را به سازمان غذا و دارو اعلام کنید.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

Tags

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

About Author

Alex Lorel

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua veniam.

Categories

Tags

هنوز محتوایی برای نمایش در اینجا وجود ندارد.