شیوع اومیکرون و آنفلوآنزادر هفته‌های اخیر

Estimated read time 0 min read


رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری، درباره علائم شیوع جدید سرماخوردگی که اغلب با کرونا اشتباه گرفته می‌شود، اظهاراتی داشت. خانواده‌ها، به ویژه والدین کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی، در چند هفته اخیر با علائمی همچون سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب مواجه شده‌اند که این علائم ممکن است ناشی از آلودگی به زیرسویه‌های اومیکرون یا ویروس آنفلوآنزا باشد.

اظهارات تخصصی درباره عفونت‌های ویروسی در فصل سرما

در برنامه «روزنه»، عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه، به شیوع آلاینده‌های هوا در فصل پاییز و زمستان و تأثیر آن بر سلامتی افراد پرداخت. او بیان کرد که در این فصلات با شیوع ویروس‌هایی نظیر کرونا و آنفلوآنزا، افراد با علائمی مشابه سرماخوردگی مانند تب، بدن درد و افزایش سرفه روبرو می‌شوند.

تعداد مراجعات به مراکز درمانی در این دوره

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری به افزایش نسبی تعداد مراجعه به مطب‌ها و بیمارستان‌ها، به ویژه در بخش اطفال، اشاره کرد. او تأکید داشت که معمولاً در این زمان از سال انتظار می‌رود میزان شیوع آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی تنفسی کاهش یابد، اما در حال حاضر به دلیل عفونت‌های ویروسی نظیر آنفلوآنزا، این میزان به شدت افزایش یافته است.

درمان و مدت زمان بهبود

درمورد درمان این بیماری، عابدینی توضیح داد که بیماران در چند روز اول که علائم از جمله تب و آبریزش بینی و سرفه دارند، بهتر است در خانه قرار گیرند. اگر سرفه تحریکی پس از آن ادامه داشته باشد ولی علائم بهبود پیدا کنند، نیازی به قرنطینه نیست و تنها با ادامه درمان‌ها می‌توان بهبود یافت.

توصیه به رعایت اصول بهداشتی

عاطفه عابدینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پایان توصیه کرد که افرادی که بیشتر از سه روز علائم پیش‌رونده دارند و تنگی نفس تشدید می‌شود، به مراکز درمانی مراجعه کنند. همچنین، او از هموطنان خود درخواست کرد که اصول بهداشتی را رعایت کرده و از استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها به طور مداوم بهره‌مند شوند تا از شیوع بیماری‌های ویروسی جلوگیری کنند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours