عملیات موفقیت‌آمیز امداد و نجات در جنگل‌های محمدآباد کتول

در پی گزارش مفقود شدن یک پدر و پسر در مناطق جنگلی محمدآباد کتول، عملیات جست‌وجو و نجات گسترده‌ای توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان گلستان انجام شد.

قاسم غریب آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که عصر جمعه، ۲۶ مرداد ماه، گزارش مفقود شدن این دو نفر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان اعلام شده است. وی افزود: “یک پدر ۴۵ ساله و پسر ۱۷ ساله به منطقه جنگلی زارو در روستای محمدآباد کتول رفته بودند و متأسفانه راه بازگشت را گم کرده بودند.”

به دنبال این گزارش، دو تیم امدادی به همراه تجهیزات کامل از پایگاه زرین گل به منطقه اعزام شدند. نجاتگران پس از چند ساعت جست‌وجو در مناطق صعب‌العبور جنگلی، موفق شدند به افراد مفقود شده دست یابند. هر دو نفر به منطقه امن منتقل شدند و اقدامات اولیه درمانی بر روی آن‌ها انجام شد.

پسر ۱۷ ساله که در جریان این حادثه از ناحیه پا دچار آسیب شده بود، جهت دریافت مراقبت‌های پزشکی بیشتر به بیمارستان بقیه‌الله الاعظم منتقل شد.

این عملیات موفقیت‌آمیز، نشان از آمادگی و توانایی بالای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در مواجهه با حوادث و بحران‌ها دارد. همچنین، این حادثه یک بار دیگر اهمیت رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات لازم هنگام ورود به مناطق کوهستانی و جنگلی را یادآور می‌شود.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *