موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری

Estimated read time 0 min read

در جدیدترین اظهارنظرها، وزیر خارجه اردن با صدای بلندی نسبت به احتمال وقوع حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی غزه، خصوصاً رفح، هشدار داده است. این هشدارها در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در منطقه به شدت افزایش یافته و نگرانی‌ها از وقوع خشونت‌های جدید بیشتر می‌شود.

اقدامات و مواضع اردن در قبال بحران فلسطین

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، در تازه‌ترین اظهارات خود در شبکه اجتماعی ایکس، بر لزوم فشار بین‌المللی برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح تاکید کرده است. وی اعلام داشت که چنین حمله‌ای می‌تواند به کشتار دیگری منجر شود و باید با همکاری جامعه بین‌المللی متوقف گردد.

تأکید بر خطرات فزاینده از سوی افراطی‌ها در اسرائیل

وزیر خارجه اردن همچنین به تشدید خواسته‌های افراطی‌ها در اسرائیل اشاره کرد که منجر به منفجر شدن اوضاع در کرانه باختری شده است. این اظهارات نشان‌دهنده نگرانی‌های عمیق اردن از پتانسیل افزایش خشونت در منطقه و تأثیر آن بر ثبات و امنیت کلی منطقه است.

آمار قربانیان و تأثیرات فاجعه‌بار حملات بر غزه

بر اساس گزارش‌های اخیر منتشر شده توسط وزارت بهداشت فلسطین، در ۲۴ ساعت گذشته، حملات نیروهای اسرائیلی به غزه منجر به کشته شدن ۵۴ فرد و زخمی شدن ۱۰۴ نفر دیگر شده است. این حملات به افزایش شمار قربانیان در غزه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر کشته و ۷۷ هزار و ۸۴ نفر زخمی انجامیده است. همچنین، بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ، زنان و کودکان هستند که نشان‌دهنده وخامت اوضاع و تأثیرات دردناک آن بر جامعه فلسطین است.

این رویدادها و واکنش‌های بین‌المللی به آنها، نشان‌دهنده ضرورت فوری برای دخالت جامعه جهانی و تلاش بیشتر برای حل و فصل منازعات به شکلی صلح‌آمیز است. تاکید بر این مسائل تنها می‌تواند به کاهش تنش‌ها و جلوگیری از وقوع فجایع بیشتر کمک کند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours