نتایج کنکور ارشد و فرهنگیان تا نیمه خرداد اعلام می‌شود

Estimated read time 0 min read

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی از متمرکز شدن وظایف برگزاری آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و فرهنگیان در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس در اولین نشست خبری این سازمان اظهار داشت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی حدود یک‌سال پیش با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد و در حال حاضر وظایف برگزاری آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و فرهنگیان را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی فقط به کمیت آموزشی توجه نمی‌کند بلکه به کیفیت هم باید توجه کند، افزود: در این راستا، سازمان ملی سنجش علاوه بر برگزاری آزمون‌ها، وظیفه ارزشیابی کیفی عملکرد وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش را نیز بر عهده دارد.

پورعباس با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزش عالی و رفع چالش‌های موجود در این حوزه از جمله کمبود مهارت و صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، نیازمند اقدامات فراسازمانی است، گفت: سازمان ملی سنجش به عنوان بازوی اجرایی، فکری و کمک‌کننده به سه وزارتخانه مذکور در این زمینه عمل خواهد کرد.

وی همچنین از بین‌المللی شدن فرآیند کیفیت‌بخشی به آموزش در کشور خبر داد و افزود: ارتقای کیفیت آموزش در ایران برای کشورهای همسایه نیز حائز اهمیت است و به همین دلیل، باید با استفاده از معیارهای بین‌المللی، سطح کیفی آموزش در کشور را ارتقا دهیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی در خصوص آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش نیز گفت: مسئولیت برگزاری این آزمون‌ها در سال‌های آینده به عهده این سازمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام به معنای کنار گذاشتن آموزش و پرورش نیست، افزود: سازمان ملی سنجش با همکاری وزارت آموزش و پرورش، این آزمون‌ها را برگزار و بر آن نظارت خواهد کرد.

پورعباس در ادامه به زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و فرهنگیان اشاره کرد و گفت: نتایج اولیه این دو آزمون تا نیمه خرداد ماه منتشر خواهد شد.

احسان جمالی، معاون سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ارشد در دو گروه روزانه و سایر دوره‌ها هستند.

وی همچنین از انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد تا نیمه خرداد ماه خبر داد و افزود: داوطلبان کنکور فرهنگیان که تمایل به تحصیل در رشته‌های دیگر دارند، باید از این آزمون انصراف داده و نسبت به انتخاب رشته جدید اقدام کنند.**

لازم به ذکر است که سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی متولی برگزاری آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و فرهنگیان در کشور است و وظایف مربوط به ارزشیابی کیفی عملکرد وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش را نیز بر عهده دارد.

این سازمان در راستای ارتقای کیفیت آموزش در کشور، با استفاده از معیارهای بین‌المللی، اقدام به کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours