نخستین جشنواره روز ملی زعفران؛ گامی برای احیای برند زعفران ایرانی

در اقدامی نوآورانه و با هدف تقویت جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی، نخستین جشنواره روز ملی زعفران در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد. این رویداد که به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و در بازه زمانی سوم تا پنجم آبان ماه برگزار می‌شود، سلسله‌ای از رویدادهای فرهنگی و ترویجی را در بر خواهد گرفت.

محمدرضا توکلی زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان، در این خصوص اظهار داشت: زعفران به عنوان محصولی استراتژیک در صادرات غیرنفتی کشور، با چالش جدی رقابت با تولیدکنندگان دیگر روبرو است. برگزاری این جشنواره در راستای معرفی هرچه بهتر برند زعفران ایرانی و ارتقای کیفیت و استانداردهای تولید صورت می‌گیرد.

از جمله اهداف اصلی این جشنواره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترویج تولید و فرآوری زعفران با تاکید بر رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیتی
  • فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه و مناسب از زعفران در صنایع غذایی
  • توسعه اگروتوریسم و جذب گردشگر در فصل برداشت زعفران

در مراسم پایانی این جشنواره، بیانیه‌ای در خصوص اهمیت حمایت از محصول استراتژیک زعفران قرائت خواهد شد. توکلی زاده ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند نقطه عطفی در مسیر تقویت جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی باشد و زمینه را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سال‌های آینده فراهم آورد.

با توجه به اهمیت روزافزون زعفران در اقتصاد کشور، برگزاری چنین جشنواره‌هایی گامی مهم در جهت حفظ و توسعه این صنعت به شمار می‌رود. انتظار می‌رود که این رویداد با استقبال گسترده تولیدکنندگان، صادرکنندگان و علاقه‌مندان به زعفران همراه باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *